0707-19 57 56
info@dreamcars.se
BILAR TILL SALU
BILFÖRMEDLING
KONTAKT
BILDGALLERI
NYHETSBREV
Anmäl Dig till Dreamcars ny-hetsbrev och få snabb infor-mation då nya bilar kommit.

BILDGALLERI
1967 Pontiac Tempest
Klassiker med Råstyrka! BDS Kompressor med EFI bränsleinsprutning ger Nordens mest användbara och mångsidiga muskelbil! Kör till utställningen och vinn priser, byt drev & kör till banan med 900 hkr och kör 10:r, cruisa på gatan utan problem med över 600 hästar när du behöver dom. Kompromisslöst välbyggd utan genvägar med de bästa bitarna. Motor: Betongfylld Pontiac 455 cui borrad .030” (=462 cui). Borr x slag: 4,18 x 4,21”. Smidda 2618 specialkolvar, 7,5:1 mekanisk grundkompression. M-profils 4340 stålvevstakar, Probe 1018 klovbultar, Childs & Alberts duramoly-kolvringar. Probe Trimetal ram- och vevlager. Crome Moly-stötstänger, Real Roller kamdrivning, Blue Race hydraulisk kamaxel, duration 234/244 grader, lyft .488/.510”. Pontiac #9799103 vevaxel, slipad och preparerad av PP-Motorparts, Warrier 4-bult stålöverfall. Edelbrock Performer RPM 87cc aluminiumtopplock (RAM-AIR IV-design). Rostfria ventiler, insug 2,11”, avgas 1,66”. Competition Cams 1,65:1 aluminiumrullvippor. BDS aluminium kompressorinsug. BDS 8-71 kompressor, 3-tumsdrivning. Från 5 % under- till 10 % överdrivning. Laddtryck: Ca 10 PSI vid 5.500 rpm och 1:1 drivning. BDS EFI-insprutning. 16 spridare regleras i två steg. Fullt PC-kompatibelt. Paxton bränslepump, Moroso samt John Lingenfeldter SX-filter, 1/2”/AN8 Russel Endura Full Flow-kopplingar, Paxton tryckregulator. MSD 6AL tändbox, MSD Blaster tändspole, MSD Pro Billet-fördelare med låst mekanik (tändkurvan styrs av EFI-boxen), Accel 300+ 8.8 tändkablar. Hedman Husler Race Headers, 2-tums primärrör, 3,3-tums sliponkollektor, HTC keramisk ytbehandling. 3-tums T/A Performance aluminiumbelagt avgassystem, Rostfria 3-tums fullflödesljuddämpare. Specialtillverkad kylare med 4-raders Macord-element. En 16-tums skjutande och en 12-tums sugande elfläkt. Effekt: Variabel… beroende på kompressordrivning och programmering. Kapacitet ca 900 hp, normalt ca 650 hp. Prestanda: Bästa ET: 7.00 sek (201 meter), motsvarar ca 10,7 sek (402 meter). Bästa topspeed: 163 km/h (201 meter). 0-100 km/h: 3,2 sek. Transmission: TH 400 automatväxellåda med manuellt ventilhus., Alto Redline-lameller och 3-punkts nållagring. 11-tums turbin med mässingslöddade vingar i 12-tumshus. Byggd av ATT Helsingborg. 3-tums stålkardan med chrom moly knutkors. Lakewood kardanringar. Bakaxel: GM 12-bult. Utväxling: 3.90:1 Richmond Gear. Posi-diff, Mosier drivaxlar. Chassi: Framvagn: original bärarmar, GTO-fjädrar, Lakewood 90/10 dragracestötdämpare. Bakvagn: 4-länk Morrison/Gazan bakaxelupphängning med urethanbussningar och justerbara övre länkarmar för pinjongvinkel, ”No-hop”-stag, Lakewood justerbara tractionbars, originalfjädrar, Gazan 50/50-stötdämpare. 11-tums GTO-skivbromsar fram, 9,5-tums trumbromsar bak. Fälgar: Nya Torq Trust II 7x15 fram 8x15 bak. Däck: Nya Cobra G/T 215/65-15 fram, Mickey Thomson ET Radialer 275/60-15 bak. Kaross: Original förutom titthålet i huven… Lack: Röd candy. Inredning: Originalrenoverad, förutom växelväljare, konsoll samt Autometer instrument. Vikt: 1850 kg.
-51 Cadillac Sedan de Ville
-55 DeSoto Firedome
-56 Cadillac Convertible
-56 Cadillac Sedan de Ville
-57 Pontiac Chieftain
-58 Cadillac Fleetwood
-58 Cadillac Sedan de Ville
-58 Oldsmobile Eighty Eight
-59 Buick Le Sabre Conv.
-59 Cadillac Conv.
-59 Cadillac Sedan de Ville
-59 Lincoln Premiere
-59 Oldsmobile Super 88 Conv.
-60 Cadillac
-60 Cadillac Convertible
-60 Dodge Dart Phoenix
-61 Cadillac Fleetwood
-61 Cadillac Fleetwood 60
-61 Chrysler Newport Conv.
-61 DeSoto
-62 Cadillac de Ville Conv.
-63 Ford Galaxie 500
-63 Ford Galaxie 500 Conv.
-63 Ford Thunderbird
-63 Oldsmobile Starfire
-64 Buick Electra 225 Conv.
-64 Buick Riviera
-64 Cadillac Coupe de Ville
-64 Chrysler New Yorker
-64 Pontiac Catalina Safari
-65 Cadillac Calais
-65 Cadillac de Ville Conv.
-65 Cadillac de Ville Conv.
-65 Cadillac Eldorado Conv.
-65 Chrysler 300 Coupé
-65 Chrysler New Yorker
-65 Chrysler Newport Conv.
-65 Ford Galaxie 500 XL Conv.
-65 Pontiac Bonneville
-65 Pontiac Catalina Conv.
-65 Pontiac Grand Prix
-66 Buick Electra
-66 Cadillac de Ville Conv.
-66 Chevrolet Impala
-66 Chrysler 300 Conv.
-66 Dodge Coronet 440
-66 Dodge Coronet 500
-66 Ford Thunderbird
-66 Mercury Park Lane
-66 Pontiac Bonneville
-66 Pontiac Bonneville
-66 Pontiac Grand Prix
-66 Pontiac Grand Prix
-67 Buick Riviera
-67 Cadillac Eldorado
-67 Chrysler 300 Conv.
-67 Chrysler New Yorker
-67 Chrysler Newport
-67 Chrysler Newport
-67 Dodge Coronet 440
-67 Dodge Polara
-67 Ford Mustang
-67 Pontiac Tempest
-68 Chrysler Newport Custom
-68 Chrysler Newport Custom
-68 Ford Mustang GT
-68 Imperial Conv.
-68 Plymouth Sport Fury Conv.
-68 Pontiac GTO
-68 Pontiac GTO
-69 Cadillac Conv.
-69 Cadillac Coupe de Ville
-69 Cadillac Sedan de Ville
-69 Ford Fairlane Fastback
-69 Mercury Marquis
-70 Camaro RS SS
-70 Chevrolet Camaro
-70 Chevrolet Camaro
-70 Dodge Charger
-70 Pontiac Le Mans Sport Conv.
-71 Buick Electra Custom 225
-71 Buick Riviera
-71 Chevrolet Camaro RS
-71 Chevrolet Camaro RS SS
-71 Chrysler New Yorker
-71 Plymouth Fury
-71 Plymouth Fury II
-71 Pontiac Firebird
-72 Cadillac Sedan de Ville
-72 Chevy El Camino
-72 Dodge Charger
-72 Plymouth
-73 Buick Riviera
-73 Cadillac de Ville
-73 Chevrolet Camaro
-73 Chevrolet Camaro LT
-73 Chevrolet Camaro RS
-73 Corvette Conv.
-75 Camaro Luxury Touring
-76 Cadillac Eldorado Conv.
-76 Lincoln Continental Mark IV
-84 Corvette Targa
-95 Camaro Z28
-99 Prowler Original Hot Rod
Annonser Mobilt